piątek, 17 grudnia 2010

Włączenie autologowania do systemu

Windows oferuje przydatną funkcję, która pozwala zdefiniować domyślne konto użytkownika, które zostanie użyte do automatycznego logowania do systemu. Autologowanie z jednej strony jest przydatne, z uwagi na przyśpieszenie ładowania elementów systemu, z drugiej stanowi zagrożenie, w przypadku przejęcia komputera przez nieuprawnioną osobę.

1) Aby włączyć autologowanie wykonujemy, Start => Uruchom => control userpasswords2

2) Na zakładce Użytkownicy odznaczamy opcję Aby używać tego komputera, użytkownik musi wprowadzić nazwę użytkownika i hasło i klikamy Zastosuj.

3) W kolejnym oknie wybieramy konto, które używane będzie do autologowania, wpisujemy hasło i klikamy OK, następnie Zastosuj.

Po ponownym uruchomieniu komputera, system Windows automatycznie zaloguje wybranego użytkownika.

0 komentarze:

Prześlij komentarz